Известие

Collapse
No announcement yet.

Вихрови клапи 2,4jtd

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вихрови клапи 2,4jtd

    Здравейте колеги,знам че има доста такива теми,но неможах да намера отговори на моите въпроси в тях.Колата е 159 2,4 200 коня с метален колектор,решил съм да махам вихровите клапи,днес ги видях върху колектора с една обща шина,въпроса ми чисто образователно е какво движи тази шина,защото при мен тя беше пред изпадане и не видях никъде мотор,които да я движи.Другият ми въпрос е когато сваля колектор и извадя клапите само дупките отгоре на колектора ли се затапват и като цяло каква е процедурата,предполагам че когато го сваля ще ми стане ясно какво да прав,но все пак.Благодаря предварително!
    Алфа Ромео 145 1.4ТС

  • #2
    Изглежда лесно премахването на клапите, НО не е !!!
    Хамалогията е много !
    Разглобява се агренажа, помпата високо налягане и още куп работи.
    Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
    159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
    NEW 159 2.0 JTDm Black TI

    Comment


    • #3
      Ето за какво става дума в няколко снимки при мен как направи човека нещата. Затапва се още един отвор(от страната дето Вовата е показал със стрелка).
      Attached Files
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        Не виждаш моторчето което ги движи, защото е отдолу на 5ти цилиндър, там клапата е преходна, както снимката на Вовата. Бръкни с ръка и ще го напипаш.
        Аз правих тази процедура на моята кола, като цяло не е много приятна манипулацията защото има доста разглобяване. Дадох колектора на стругари, направиха ми резби и тапи, които залепих с лепило за резби за всеки случай. Други колеги слагат тапи за блок, които вършат същата работа. Вихровите клапи се избиват лесно, през отвора на всмукателния подбутваш с отвертка и излизат нагоре. Естествено и почистване до блясък преди монтирането.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • #5
          Не знам ,защо не можах да си редактирам поста,че пропуснах една снимка...но здраве да е.
          Не е хич малко работата,въпреки че само гледах отстрани
          Attached Files
          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
            Изглежда лесно премахването на клапите, НО не е !!!
            Хамалогията е много !
            Разглобява се агренажа, помпата високо налягане и още куп работи.
            Верно е пипкаво, ама ангренажа не се разглобява.
            Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от GammaRay Покажи съобщение
              Верно е пипкаво, ама ангренажа не се разглобява.
              И как така го реши? Щото си мислиш, че като си видял един мотор - твоят 1.9 и всички са така? Не обърквай хората с невярна информация. За да излезе колектора на 2.4, без вандалщини и самата алуминиева конзола, на която седи ГНП-то се отхлабва, да мръдне 1-2 см, за да излезе колектора от шпилките на главата.
              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

              Comment


              • #8
                Ако не ме лъже паметта в една тема в alfaowner коментираха, че има начин да се махне колектора на 2.4 значително по-лесно....ама от втория път Първия се минава по каналния ред и се махат шпилките, след това с болтове. Колко има смисъл в това и колко е коректно е съвсем друга тема.
                2010 Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm 154kW, затапен EGR, премахнати "пеперуди"

                Comment


                • #9
                  Ясно колеги,благодаря,ангренажа не е проблем,защото взех колата преди 1 седмица нов внос и така или иначе ще се сменя,въпроса е че колата е на 280000 км и когато загрее хубаво започва да тресе на празен ход,гледах я на живи данни корекцията на дюзата на първи цилиндър отива на 5-6,а на пети е около 2,другите са ОК,мерих им обратна нафта и всичките са в норми,също така явно егр-а е блокирал защото седи в едно положение и не мърда,затова трябва да отстраня тези проблеми и да видя дали проблема с корекциите ще изчезне.Другият ми въпрос е старият собственик е премахнал дпф-а,за вихровите клапи,разбрах,че трябва само да оставя включен мотора за тях и всичко е ОК,а ако сложа тапи на ЕГР-а и го остава включен дали ще го хване по потока на въздуха,че е затапен?Защото много не обичам софтуерните намеси.
                  Last edited by marto92; d.m.y г., 09:44.
                  Алфа Ромео 145 1.4ТС

                  Comment


                  • #10
                    Егр-ът се изключва софтуерно иначе компютърът засича че е затапен.
                    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

                    Comment

                    Working...
                    X